Thursday, April 28, 2016

PUNCA GAGAL KURUS WALAUPUN DIET ? Wajib baca



Toksin dan gula punca masalah proses diet terganggu.


Diet yang tidak menjadi boleh menyebabkan saiz badan makin membesar dan menimbulkan masalah diabetes.

Toksin merupakan bahan beracun dalam tubuh badan. Para penyelidik mendapati bahawa toksin yang terkumpul dalam tubuh badan manusia adalah dalam lingkungan 2kg hingga 4kg. Melalui hasil kajian klinikal pula, 90% punca penyakit berbahaya adalah dari kolon dan usus besar. Kajian secara rawak pula mendapati seseorang yang tidak pernah mebuang toksin sejak lahir hingga berusia 30 tahun, maka akan timbul pelbagai jenis penyakit. Begitu juga dengan kandungan gula berlebihan di dalam tubuh badan. Pengambilan gula pada kadar tidak berpatutan yang diperlukan oleh tubuh akan menjejaskan kesihatan dan menjadi punca masalah diabetes atau kencing manis, kerosakan ginjal, kardiovaskular, obesity, kemurungan serta kerosakan gigi.

Mengapa perlu singkirkan toksin dari badan?

Nak tahu kenapa orang yang mengamalkan diet kadang-kadang berat mereka tidak turun-turun dan kadangkala ada yang turun tapi lepas stop amalkan diet tu, berat badan diorang kembali ke berat badan asal, bahkan ada yang beratnya naik lebih dari sebelumnya dan itulah yang dinamakan diet YOYO. Berat yang hilang tu sebab kehilangan air bukan toksin. Toksinnya masih lagi terkumpul di organ seperti usus dan hati. Antara simptom-simpton masalah toksin berlebihan di dalam badan adalah seseorang tu sering keletihan, kurang bertenaga, sakit kepala, mulut dan badan berbau, sukar untuk bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengan, celah peha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap dari warna asal kulit. Wajah yang berjerawat dan berat badan meningkat juga salah satu tanda badan seseorang itu mengandungi toksin berlebihan. 

Jom singkirkan toksin dari badan!

Melakukan Detox terhadap tubuh badan merupakan salah satu cara menyingkirkan toksin dari dalam badan. Bagi yang kurang mempunyai masa atau memang malas nak buat detox sendiri menggunakan bahan semulajadi kat rumah, produk Dtox keluaran Sendayu Tinggi pasti dapat membantu masalah anda dalam mengurangkan berat badan serta memastikan diet anda tidak sia-sia. Minuman Dtox berfungsi dalam membantu mengekalkan kandungan bakteria sihat dan mencuci usus anda. Minuman ini juga mengandungi fiber tinggi yang mampu membantu menurunkan kolesterol serta kandungan alfafa yang terdapat di dalam minuman ini membantu sistem penghadaman dan pundi kencing agar memudahkan lagi sistem pembuangan toksin dalam badan. Selain itu Licorice Root yang terdapat dalam campuran produk Dtox ini juga dapat membantu menurunkan kadar lemak yang terdapat di dalam badan seseorang. Minuman ini bukan je boleh digunakan untuk buang toksin dalam badan, tapi boleh juga membantu pengguna yang mengalami masalah sembelit. Cara nak minum air Dtox ni pun mudah je. Bancuh 1 sudu setengah serbuk Dtox ni dengan 200ml air sejuk dan terus minum.

Untuk kesan yang lagi okay, ambil sebelum pukul 9 malam. Dan lepastu boleh rasa sendiri macam mana minuman ni bantu rawat tubuh badan anda. Jangan lupa pula banyakkan minum air kosong kerana di dalam air kencing juga terdapat toksin, tapi jangan merungut bila kerap membuang air sebab ia sebenarnya membuang toksin dalam badan kita. Begitu juga dengan membuang najis. Anda kena usahakan untuk membuang najis sekurang-kurangnya sekali dalam sehari dan yang lebih baik adalah sebanyak dua kali sehari. Jangan biarkan najis berada lama di dalam usus kerana is boleh mendatangkan penyakit. Dah lakukan detoks pada badan, jangan lupa pula untuk bersenam sekurang-kurangnya 30 minit sehari. Senaman yang dilakukan dapat bantu mengeluarkan peluh. Bila peluh keluar, maka toksin dalam badan pun akan keluar.

Pengambilan gula berlebihan ganggu diet


Vitamin dan mineral penting dalam badan boleh berkurang kalau kita ambil gula terlalu banyak. Gula yang diambil setiap hari menghilangkan simbiosis bakteria baik di dalam usus seterusnya mengurangkan stok Vitamin B. Kebanyakan manusia masih lagi kekurangan mineral walaupun mengamalkan diet yang seimbang. Gula berlebihan akan memberi kesan kepada setiap organ badan. Pada awal pengambilan, gula disimpan di dalam hati sebagai glukosa. Apabila hati tidak lagi mampu menyimpan glukosa, glycogen berlebihan akan kembali ke saliran darah dalam bentuk asid lemak. Asid lemak yang di bawa ke setiap tubuh ini yang sebabkan badan kita banyak lemak dan tubuh pun jadi gemuk. Jadi, kalau kita diet tapi tak control pengambilan gula pun tak boleh juga. Secara ringkasnya kalau nak tubuh badan sihat, tak mudah penat, kulit cantik dan dapat memiliki berat badan ideal, maka mulakan diet sihat tanpa gula bermula sekarang.

Ganti gula dengan supplemen kesihatan

Sesetengah orang memang susah nak kawal pengambilan gula dalam badan. Kalau minum mesti nak manis je, tambah-tambah lagi yang suka makan coklat. Apa kata try produk Easyfull keluaran Sendayu Tinggi ni. Kandungan bahan-bahan dalam minuman ni macam acai berry dan oat boleh bantu kurangkan rasa lapar dan menggantikan gula dalam badan sebab minuman ni tinggi anti-oksidan. Bahan semulajadi yang ada dalam minuman ni juga mampu kurangkan risiko kolon, payudara dan melindungi daripada penyakit hati yang disebabkan oleh pengambilan gula yang berlebihan. Kira macam siapa yang jarang makan buah-buahan tu bolehlah amalkan minum Easyfull sebagai pengganti gula dalam badan tu. Barulah diet korang menjadi.

Senang je nak amalkan pengambilan produk ni. Cuma bancuh 3 sudu serbuk Easyfull dengan 200ml air suam. Untuk kesan yang baik, ambil pada waktu tengahari. Boleh juga diambil pada waktu malam untuk mengelakkan pengambilan makanan berat. Pengambilan makanan pada waktu malam memudahkan berat badan kita naik kerana kandungan karbohidrat yang kita makan di malam hari tidak akan terserap sempurna dalam tubuh dan akan menyebabkan pengumpulan lemak pada tubuh badan. Bila lemak dan toksin dah tak terkumpul kat badan, barulah diet tu nampak lebih berkesan. Lepas cuba Dtox dan Easyfull mesti badan akan nampak lagi kurus, cantik dan tak lesu macam selalu.  Self-confident level pun akan terus naik sebab dah tak risau dengan masalah lemak degil kat badan tu.

Untuk mendapatkan produk Sendayu Tinggi blh ke Outlet ST seluruh Msia, Online di web www.sendayutinggi.com atau whatsapp 0193042133 / 0197917133

0 comments:

Post a Comment