Wednesday, December 3, 2014

BERKESAN KE MAKAN PLASENTA UTK MUDA ?

TOPIK : BERKESAN KE MAKAN PLASENTA UTK MUDA ?


Ok, topik ni saya dah lama nak buat. Ramai juga tanya saya ada ambil apa2 suplemen tak utk skin. Ya ada.. Antaranya ialah Instant Collagen Powder dengan Plasenta Powder. Tapi har ni saya nak story lebih kepada Plasenta dan kenapa saya prefer Plasenta lagi kalau nak cepat. Dan.. betul ke berkesian ? Jawapan saya ialah, kalau yg dah berumur, ada skin problem mcm jeragat, parut jerawat dan skin ageing ( kendur, kedut, sagging skin ) memang akan nampak kesan sangat2 lah ketara. Biasanya paling awal dalam 3 hari akan rasa skin jadi moist je.. ala2 moist cake.. hahaha ( gurau je, sebab masa tulis ni tgh lunch hour. Perut lapar ingat kek coklat ).. Ada yg ambil suntikan utk nampak muda tapi efek jangka masa panjang tak baik utk badan dan kesihatan. Paling penting Plasenta ST ni halal sebabd ari salmon. Bukan dari biri-biri atau BAYI ye.. Singapore byk jual plasenta yang diekstrak dari uri bayi. Tapi kat Malaysia mmg susah jumpa. 

Ok.. siapa yg sanggup nak makan plasenta sendiri blh try yer.. ewwww

setiap uri yang dikeluarkan akan dibersihkan. Nanti akan diproses. Siap utk dimakan.. Siapa berani ??

ya betul, ni ialah uri lepas bersalin tu dalam keadaan yg dah dikeringkan.

Tapi jangan risau ye.. sebab ST punya Plasenta bukan mcm pict tu. Semuanya dari Plasenta Salmon dan halal utk dimakan. Rasanya pun tak hanyir.. ok, sambung balik cerita saya yang berjinak2 mula ambil skin suplement..
Gambar ni saya ambil tahun 2010. Di ofis KL. Waktu tu saya belum ambil lagi suplemen utk skin. Problem skin saya time tu gelap bawah dagu, pori besar, skin kasar dan pipi dah kendur sbb start ageing kan.. Kalau rajin blh la zoom dekat2 tgk 
Saya akan ambil Plasenta Powder ni time sebelum nak tidur. Sebetulnya saya ambil ni dalam 8 bulan. Instant Collagen Powder saya ambil dulu bila umur saya 29thn.. Tapi bila ambil Plasenta ni mmg saya ras alagi beza terutama bahagian pigmen / jeragat bawah mata. Dah jadi less brown. Masa balik umrah memang jadi gelap sgt area pigmen tu. Padahal dan pakai sunblock bagai. Tu yg jadi ekstrem combine Plasneta dgn Collagen sekali. Biasnaya saya selang2kan dgn Collagen Powder sebab nak jimat. Tapi nak jimat sgt pun tak blh sebab anak saya cukup suka makan sekali. Tak pasal2 Aleya yg gerhana jadi cerah sikit.. haha.. Dah ketagih tiap malam menyelongkar laci bilik sebab suplemen saya mmg di alci bilik. Takut lupa nak makan time siang. Nanti nak tidur baru saya ambil semua. Yang sya perasan bila ambil ni mata juga jadi lifting.. bahagian pipi pun sama. Area pigmen ada lagi tapi tak teruk macma dulu. Pori pun jadi kecik sikit. Bila pakai mekap tak susah hati nampak macam kawah bulan. 

Ni betul2 pict sebelum nak tidur. Saya akan ambil sepaket sahaja. Kunyah dan minum air lepas tu. Skin juga bebas dari sebarang mekap atua krim. Rasa Plasneta ni tak hanyir dan halal diambil. Rasanya manis buah Raspberi.
Sekarang siang kalau pakai Sunblock je dgn celak sikit dan tak rasa comot sangat :)
Ada yg tanya kalau umur 20an boleh ke ambil Plasenta Powder ni.. tak ada masalah pun kalau nak ambil. Selain bagus utk lewatkan penuaan produk ni akan bantu mencerahkan tona kulit jugak. Lagi efektif dari collagen atau gluthation. Lelaki pun ramai ambil ni. Alhamdulillah komen rata2 yg makan dalam 1 box memang nampak kesna positif. Lebih2 lagi kalau mmg ada skin yg tgh problem. 

INFO - PLASENTA POWDER

  • Plasenta kaya dengan 1001 khasiat dan vitamin yang banyak digunakan oleh Barat untuk tujuan kosmetik, kecantikan dan awet muda. Paling terkenal dan digunakan secara meluas. Namun, atas faktor tidak diketahui proses atau penyembelihannya, ia banyak digunakan oleh bukan Islam sahaja.
  • Yang nak tubuh dan wajah nampak muda, lambat berkedut sihat dan segar bolehlah amalkan Salmon Plasenta Powder ini. TAk perlu nak suntik bagai, krim atau kolagen pada muka.
  • Placenta biasanya sangat terkenal di China, Switzerland dan Jepun. Ia amat berkesan untuk tubuh dan wajah sentiasa anjal dan sihat selain merawat kerosakan badan. Kalau di barat,
  • Produk ini memang kaya dengan protein dan yang penting dijamin HALAL bukan dari plasenta bayi atau haiwan. Rasanya pun sedap dan ia lagi berkesan daripada kolagen biasa.

Harga RM55/RM57 ( 10 paket )

Promosi Syoknya Sale (YES) RM49.50 (Member)
Dlm ni kaya dengan Collagen juga selain Plasenta, Asid Amino, RNA & DNA dan vitamin utk keperluan kesihatan badan dan kulit
KELEBIHAN PLASENTA POWDER
  • Formula unggul dan berkesan dari plasenta telur ikan salmon, kolagen, anggur dan Co.Enzyme Q10.
  • Kombinasi suplemen kunyah terus mudah diserap oleh badan dan meresap ke peredaran darah
  •  Kaya nutrien bio aktif seperti Asid Amino, Melatonin, Asid Nucleic, Antioksidan sebagai anti penuaan.
  • Merawat kerosakan kulit, badan selain menambah kesihatan badan lebih cepat berbanding kolagen.
  •  Kandungan Vitamin C yang tinggi dan bagus mencegah osteoporosis.
  • Meningkatkan metabolisma dalam badan manusia sekaligus membantu pelangsingan juga.
  •  Plasenta secara semulajadi meningkatkan sistem imunisasi badan dan mengelak penyakit merbahaya.
  • Kesan berganda dari kolagen untuk tubuh dan wajah kembali muda, segar dan mengurangkan penuaan.
  • Ia juga lebih konsentrasi bagi menjernih, memerahkan kulit tubuh dan wajah.
  • Memudarkan parut jerawat / jeragat dan kulit kusam
  • Senang bawa travel sebab dalam sachet.
  • Satu kotak ada 10 paket. Biasanya dalam 5 hari purata pengguna dah nampak kesannya
Pengambilan : 1 / 2 paket sehari. Kunyah dan minum air suam. Sebaiknya diambil pada waktu malam / pagi. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil. teruskan pengambilan semasa haid


PENGUMUMAN : VIP INVITATION CONTEST
Siapa nak FREE baucer RM300 ?? Boleh beli Plasenta Powder nanti masa promo ST akhir bulan ni pada 25 - 29hb Dis . Tapi kena join contest ni dulu ( click utk join : SENDAYU TINGGI ONLINE CONTEST )

Bagi yang nak join contest ni kena click SENDAYU TINGGI ONLINE
Tag kawan baik anda dalam 5 org. Kalau terpilih nanti dapat setiap sorang RM50 ( Jumlah RM300 utk 6 org )


Promosi akhir tahun Sendayu Tinggi diseluruh Malaysia akan bermula dari 25-29hb Dis ni. Ada VIP INVITATION CONTEST dan pemenang dapat baucer belian produk. Siapa nak baucer produk Sendayu Tinggi kena join contest ni. Korang boleh shopping dengan baucer tu dengan 5 org rakan tau. Contest akan berakhir 15hb Dis. Cara nak join :

-        Like page Facebook SENDAYU TINGGI ONLINE ( link : https://www.facebook.com/sendayu.tinggi.56 )
-        Follow Instagram @sendayu_tinggi ( link : instagram.com/sendayu_tinggi_online)
-        Tag 5 kawan anda di picture yang ada post promosi ni di page Facebook SENDAYU TINGGI ONLINE / Instagram @sendayu_tinggi_online
-        Jangan lupa sertakan caption sekali kenapa anda dan rakan-rakan anda layak memenangi VIP INVITATION
-        Pemenang sebanyak 20 orang ( Instagram & Facebook )  yang dipilih akan menerima baucer belian produk ST bernilai RM50.00 setiap seorang. Pemenang bertuah bersama 5 rakan juga akan menerima baucer tersebut yg berjumlah RM300.
-        Contest bermula pada 1-15hb Dis & terbuka pada ahli Sendayu Tinggi atau bukan ahli.
-        Pemenang akan diumumkan di page Facebook SENDAYU TINGGI ONLINE & di Instagram @sendayu_tinggi_online pada waktu yang akan ditetapkan
Jangan lupa tau, 25 – 29hb ni sale akhir tahun kat semua 33 outlet Sendayu Tinggi seluruh Malaysia. Selain dapat banyak diskaun mana tau dapat gift pula nanti. Siapa yg pengguna tegar ST boleh beli masa promo ni secara online juga. Beli di website diorang sendayutinggi.com atau beli di page facebook SENDAYU TINGGI ONLINE. Mudah kan, sekarang semua beli kat hujung jari je..

0 comments:

Post a Comment