Tuesday, December 30, 2014

LELAKI SELALU TENGOK ISTERI ORANG CANTIK

TOPIK : BILA LELAKI TGK ISTERI ORG CANTIK


Betul ke ? kalau kita tanya suami kita dia ngaku ke tak ? hahaha.. mau perang sabil la kalau mengaku kan. Tu la penyakit manusia. Bila belum dapat mmg kemaruk sgt. Tapi bila dah dapat yg di hajati perjuangan mengorat si isteri atau suami mcm dah habis. THE END

Bila sy tengok org keliling termasuk mertua dan nenek yg juga berkerusi roda, hakikatnya mrk juga tetap mahu kelihatan segak di mata cucu dan anak2. Bila mrk nampak selekeh tak terurus kita sebagai anak sekaligus rasa mrk tak sihat dan disisihkan. Senang cerita, cantik ni kan di tuntut. Baik lelaki mahupun perempuan. Ada kes dah jadi bini org, pukul 1.00 tengahari tak mandi lagi. Laki kita ni walaupun tak mcm Brad Pitt tapi dia pun ada keinginan juga tengok bini dia mcm ala2 model Victoria Secret tau. Wangi2, pakai comey2 kat rumah, rambut kemas berikat ala2 Korean Bun. Masalahnya yg kita suka sarung ni kemain lagi. Baju kelawar yg seminggu sekali basuh. Yg tu jugak kita bawak tidur nanti. Rambut pulak sebulan sekali basuh. For sure ada yg komen, mana sempat sebab kami jaga anak. housewife sibuk. Eleh... jgn tipu ler. Main FB sempat je kan, nyembang dengan jiran sebelah rumah tak kira lagi tu..


Itu baru part luar yg kita nampak. Ada yg naik bau ikan masin kata suaminya. Patah segala selera.. Yg part tak nampak tu tak payah la kita kupas lagi lanjut. Nanti tak selera makan jap lagi.. hahaha. Bukan apa, lelaki skrg ni pandai dah. Laman sosial pun byk. End up bila tengok wanita / isteri orang lain lebih cantik dari isterinya di rumah. Dlm hatinya mungkin terdetik " cantiknya isteri org, kemasnya, wanginya.. alangkah indahnya kalau isteriku begini " ... Memang la org kata cantik tu tak kekal. Tapi jgn la dibiarkan mereput. Kerat kuku la lelaki suka tgk bini dia burok2 busuk2 ni. haha.. Previous post di blog sy ada ada share pengalaman sy dengan seorang suami yg concern pasal isterinya yg tak pandai menjaga dalaman kan. Ada yg pm saya lagi dan share mcm2 story. Saya jadikan iktibar sbb bukan niat blog ni nak buka aib sesiapa pun. Cuma peringatan uk diri sendiri juga.

Bila kita buat kerja yg kita suka, hakikatnya kita tak perah rasa kita bekerja. Especially kerja mcm sy ni kena jumpa ramai org kan. Jadi mcm2 perangai manusia sy dah jumpa. Part yg saya paling suka ialah masa photoshoot dan event. Time ni saya akan dpt jumpa pengguna ST yg dah ambil ST sejak bujang sampai dah beranak pinak malahan ramai yg guna sejak berpuluh tahun lamanya. Bila saya tengok secara luaran mmg rata2 jenis yg pandai jaga penampilan dan tak nampak di mamah usia. Ada juga yg jauuuhhhh nampak muda dari anak dara tau. Sedikit sebanyak menjadi pembakar semangat utk diri sendiri juga. Bila saya mekapkan mereka, kulit mereka halus kemerahan. Berbeza dgn anak dara. Nampak cantik tp kulit lagi kasar dari tumit pun ada. Kasar, kering, kusam, bintik hitam & putih siap main cak2 je kat hidung .. mmg naik geram tgn rasa nak tolong je picitkan. Saya share sikit gambar pengguna2 ST yg sempat saya korek dlm folder.. Jap lagi amik cermin jom tengok diri sendiri lak ye.

Bukan apa, perempuan sekarang byk dari lelaki. Rata2 kalau ditanya nak jodoh yg mcm mana pada anak dara.. mrk  pun suka dan kalau blh nak cari lelaki yg matang, stabil, penyayang, hormat orang tua & kanak2, ada basic agama ( kalau ustaz lagi bagus sebab boleh membimbing katanya  ), ada rumah, kereta dan romantic.. Kan ciri2 suami orang tu.. haha.. Sebab tu la kena jaga bebaik laki kita tu. Tak gitu :)

" saya dah ambil D'Folia dan Sedu Arrow lebih dari 10 tahun. Bagi saya penambahan usia hanya pada nombor "

" Sejak anak darak lagi saya amalkan D'Folia sampai lah anak dah 5 orang. Suami sentiasa support dan galakkan saya ambil ST sampai sekarang. Bagi saya nak cantik ni jangan luar je. Dalam penting juga. Baru lengkap ! "


" Masa dulu saya tak bekerja jadi tak mampu beli ST. Lepas bekerja saya tekad ubah diri dalam dan luar. Suami yg dulu tak kisah dengan saya sekarang kemain cemburu kalau saya keluar. Kawan2 mmg ramai tegur perubahan pada saya terutama pada skin lah. Saya setia amalkan Plasenta Powder dan pakai Perfect Skin Set sampai sekarang. Tengok gambar lama tak sangka mcm tu rupa saya dulu. Patut suami pun buat hal "

" Dengan usia 37 tahun suami saya masih bangga memimpin tangan saya sama seperti kami mula2 kahwin. ST Beauty mmg wajib saya amalkan utk kebahagiaan rumahtangga lebih2 lagi bila makin meningkat umur ni "

" Sendayu Tinggi kekal sejak penubuhannya mengekalkan pengguna sebenar sebagai muka depan produk2 nya. Walau sudah "TUA" di pasaran tapi ST sentiasa di hati ramai org "

" Sejak bersalin anak pertama sampai lah ke 3 saya menggunakan Amme Complete. Dengan umur saya 31 tahun penampilan saya kekal sama seperti zaman bujang. ST Beauty produk wajib saya. Kalau tak ambil mmg rasa beza lebih2 lagi bhgn dalaman. Org dah kahwin kena pandai jaga badan dalam & luar ni kalau nak rumahtangga kekal manis mcm mula 2 kahwin "

" Beauty Drink dari Sendayu Tinggi banyak merubah wajah saya. Bila yg dah lama tak jumpa hampir tak cam saya sekarang. Siapa kata orang makin meningkat umur makin tak cantik. Umur saya sekarang masuk 33 thn dan saya bangga bila org bertanya usia saya "

Bagi saya semua perempuan tu cantik. Kalau dia jaga faedahnya utk diri sendiri. Suami kita happy bermakna kita happy lah kan. Semua yg diminta pasti dituruti.. hahaha.. itu kan tujuannya cantik2 utk suami ni. Tak payah la nak bagi nasi kangkang bagai. Bg yg tercari2 cara nak dapatkan produk Sendayu Tinggi boleh je tengok di SINI.. Kita story lagi utk next post ye..



2 comments:

missalongwani said...

MMG NAK CANTIK..DALAM DAN LUAR RMH..TP...XRETI...NAK BERGAYA AMATLA XPANDAI....NK PILIH BAJU2...NAK PAKAI APE..MCM MN KALU SIS BG NASIHAT UTK CNTIK SELALU..HEHEEHEH

Unknown said...

kena berani mencuba.. dari situ kita akan belajar apa yg terbaik utk diri kita baik penampilan dan suai padan mekap mahupun baju :) Buat rujukan utk kita buat yg terbaik. Rugi tak hias diri sementara tgh muda..

Post a Comment