Thursday, October 27, 2016

GAGAL EREKSI ISTERI TAK PUAS

APA ITU EREKSI ?


Baca tajuk agak-agak faham tak apa yang nak disampaikan? Haaa saya pasti tk semua orang tahu apa itu ereksi, sedangkan perkara ni dah sememangnya sebati dalam kehidupan kita lagi-lagi bagi kaum lelaki. Memangla majoriti tak tahu ereksi ni apa, sebab perkataan ereksi ni merupakan istilah dalam bidang perubatan yang sememangnya hanya digunakan oleh para doktor atau ahli perubatan. Ingat, benda yg saya nak share ni ialah ilmu dan bukannya untuk tujuan lain

EREKSI ni sebenarnya adalah satu proses yang berlaku pada alat kemaluan lelaki (zakar) semasa terjadi suatu rangsangan tertentu dengan berubahnya bentuk zakar tersebut.. Okay kalau nak specific kan lagi, pada waktu ereksi berlaku ukuran zakar akan membesar dan memanjang hingga lebih dari dua kali lipat. Zakar yang tegang ni berfungsi untuk melakukan persenyawaan pada saat melakukan hubungan intim. Tapi, ereksi bukan hanya terjadi pada waktu rangsangan seksual sahaja tau. Pada waktu pagi pun akan mengalami ereksi, contohnya bangun dari tidur, waktu hujan, ataupun time sejuk-sejuk gituuuu.

Mesti ada sebab kenapa gagal ereksi. Bahaya tau, gagal ereksi ni boleh menyebabkan hubungan intim tidak sempurna dan tak dapat nak memuaskan keperluan batin si isteri. End up bercerai, aduhaiii sedih! Perkara ni memang merunsingkan kaum lelaki, tak kisah lah yang baru kahwin ataupun sudah lama berumahtangga. Jadi saya nak kongsikan satu-persatu punca yang menyebabkan kegagalan mencapai ereksi sepenuhnya. Mana tahu anda turut mengalami masalah ini. Dihujung perbincangan nanti saya akan kongsikan satu produk yang boleh membantu bagi mengatasi & juga mencegah masalah ini dari berlaku.

PUNCA-PUNCA KEGAGALAN EREKSI:


1)      Psikologi

Punca yang paling mungkin bagi kegagalan ereksi ni adalah berkait rapat dengan masalah emosi atau mental sahaja. Perasaan bimbang dengan prestasi diri sendiri merupakan antara penyebab yang biasa dikatakan. Bila seseorang tu berasa tertekan nak mencapai ereksi (selalunya disebabkan oleh kesukaran sekali-sekala), biasanya penghidap akan menjadi gelisah dan resah bila dalam keadaan desakan seksual. Penghidap akan berkonflik dengan keupayaan untuk mencapai ereksi yang diharapkan, dan bila gagal, perkara tu akan terus jadi kebimbangan apabila nak melakukan hubungan intim dengan pasangan.

2)      Gangguan Neurologi

Mana-mana saraf yang mengganggu bekalan darah kepada tisu ereksi akan menyebabkan kegagalan ereksi. Ketegangan zakar berlaku disebabkan saraf-saraf tertentu, tapi pendedahan mengenai saraf tertentu masih belum jelas dan boleh menyebabkan penghidap sukar untuk meramal macam mana kerosakan saraf boleh berlaku dan akan menjejaskan keupayaan ereksi.

3)      Aliran Darah

 

*Saluran darah bagi pengidap penyakit vaskular






Ereksi boleh berlaku kalau aliran darah ke dalam zakar terhenti ataupun terhalang. Penyakit vascular boleh menyebabkan arteri dalam zakar tersumbat dan juga sempit tau. Darah ni yang biasanya akan mengalir ke zakar masa nak capai tahap keghairahan tu, tapi sebahagiannya tersekat/terhenti dan menyebabkan ereksi gagal sepenuhnya.  Penyakit vascular juga boleh jadi penyebab kebocoran dekat arteri, ni pun boleh jadi punca masalah ereksi

4)      Penyakit Peyronie 









Penyakit ni adalah keserabutan parut yang terjadi dari proses keradangan. Apa punca proses ni masih belum diketahui. Tapi bila terjadi ereksi, terdapat lenturan zakar yang boleh menyebabkan rasa pedih. Penyakit ni boleh mengganggu ejakulasi dan juga dalam beberapa kes kapasiti ereksi. Kes ni serious tau, memang ada rawatan untuk masalah ni tapi hanya kalau lenturan tu ke satu arah tertentu sahaja. Kemungkinan besar hanya pembedahan yang sesuai boleh selesaikan masalah ni.

5)      Priapism

 









Bagi lelaki yang mengalami ereksi secara berterusan, kita kategorikan dia sebagai Priapism. Apa puncanya, masih belum diketahui, tapi berkemungkinan adalah penyakit yang memekatkan darah berpunca dari pengambilan ubat-ubatan tertentu digunakan secara tidak wajar untuk mencapai ereksi. Priapism ni boleh menyebabkan keadaan tak selasa, kadang-kadang menyakitkan dan kebiasaannya memerlukan pembedahan untuk melegakannya. Kalau gagal dapat rawatan segera boleh menyebabkan kerosakan kekal dekat tisu-tisu zakar sampai boleh jadi punca gagal nak capai ereksi.
6)      Kekurangan Hormon 

Kekurangan hormon ni pun salah satu punca kegagalan ereksi. Untuk lelaki muda, kekurangan ini biasanya berpunca dari psikologi dan bukannya kegagalan fizikal untuk hasilkan androgen. Di kemudian hari nanti, kelenjar pituitary mungkin gagal nak hasilkan hormon perangsang yang menggalakkan pengeluaran testosterone oleh buah zakar. Kegagalan tiroid dan kelenjar adrenal untuk mengeluarkan hormon juga mungkin berkait rapat dengan masalah ni. Jangan buat main-main, keadaan ni boleh menyebabkan mati pucuk dan keinginan sex tu jadi rendah.
7)      Jangkitan

Jangkitan pada zakar dan tisu sekitarnya boleh menghadkan keupayaan seorang lelaki untuk mencapai ereksi. Jangkitan ni biasanya lebih cenderung dalam kalangan lelaki yang berusia tetapi boleh menyebabkan mati pucuk sementara dikalangan lelaki di semua peringkat umur. Jangkitan virus dekat testis ni boleh menyebabkan ketidakselesaan. Bukan tu je, bakteria juga boleh mengakibatkan rasa pedih atau perit pada uretra dan kulit di sekeliling zakar yang boleh mengganggu ereksi. Akhirnya, kelenjar prostat boleh menjadi radang semasa jangkitan yang mengakibatkan kesakitan di seluruh bahagian kemaluan.
8)      Kencing Manis (Diabetes)

 






Kegagalan ereksi juga boleh berpunca dari masalah penyakit kencing manis. Nama je kencing manis, tapi pahit untuk ditelan kesannya. Mati pucuk mungkin berkait rapat dengan peningkatan paras gula dalam darah, dan kalau paras gula ni berjaya diturunkan, pesakit akan dapat melihat peningkatan dalam prestasi seksualnya.

Okay, kalau tadi kita bincang pasal punca-punca kegagalan ereksi. Sekarang ni saya nak kongsikan pulak tanda-tanda awal masalah. Ini lagi lah jangan pandang enteng, kalau rasa dah nampak ciri-ciri yang disebut ni dekat diri anda, baik atasi secepat mungkin!

Terdapat 4 jenis mati pucuk dan di senaraikan di bawah ini:

TANDA-TANDA AWAL MASALAH:

1)      Zakar langsung tidak mampu menegang. Ia adalah jenis mati pucuk yang gawat dan biasanya berlaku pada kadar 1 dalam 100 lelaki. Masalah mati pucuk ni yang paling di takuti lelaki.


2)       Zakar lembik dan tidak berupaya senggama. Mani keluar sebelum senggama. Masalah mati pucuk macam ni memang mendukacitakan. Ia biasa di ubati dan mungkin boleh berpunca dari amalan pemakanan serta kesan psikologi dan penyakit tua.

3)      Zakar tegang tetapi tidak boleh memancutkan mani. Ia juga termasuk mati pucuk, tapi bukan pula itu menunjukkan seorang lelaki kuat tenaga batin. Lelaki terpaksa berhenti senggama kerana keletihan dan kejerihan.


4)      Zakar yang tidak tegang seperti biasa. Ia juga adalah jenis mati pucuk. Ada yang mengelarnya sebagai lemah syahwat atau lemah tenaga batin. Jenis ini akan di hadapi oleh semua lelaki.


VIDEO DI BAWAH INI MENJELASKAN LAGI TENTANG PERKARA DI ATAS:






MACAM MANA NAK ATASI/MENCEGAH MASALAH INI?




ROCK ARROW COFFEE adalah produk minuman berkhasiat keluaran Sendayu Tinggi yang dikhaskan untuk kaum lelaki. Minuman herba Rock Arrow Coffee merupakan campuran kopi dan ekstrak tongkat ali. Apa keistimewaan produk ni? Rock Arrow Coffee ni mampu membaik pulih masalah dalaman lelaki, menambahkan kecergasan, dan meningkatkan tenaga lelaki. Kewangian Rock Arrow Coffee pasti dapat menaikkan selera dan menambah kenikmatan untuk diminum setiap hari.

KEISTIMEWAAN ROCK ARROW COFFEE:
 1)      Menambah stamina dan kesihatan badan.
 2)      Mengelakkan rasa mengantuk dan keletihan badan.
 3)      Melancarkan peredaran darah.
 4)      Tingkatkan keinginan seksual.
 5)      Meningkatkan daya tahan semasa hubungan intim.

ANTARA KANDUNGAN HERBA DIDALAM PRODUK ROCK ARROW COFFEE:
Jangan risau, semua herba yg tedapat di dalam kopi herba ini ialah 100% herba tanpa campuran tadalafil. Ia berbeza sama sekali dgn Viagra kerana kesannya bukan terus serta merta. Herba tradisonal memerlukan pengambilan yg konsisten utuk mendapatkan hasil yg diingini. Cuma 1 atau 2 paket sehari untuk menampakkan kesan. Biasanya perubahan blh dirasai selepas hari ke 3-7 bergantung kepada individu



PENGAMBILAN PRODUK INI DIGALAKKAN KEPADA:
1)      Lelaki yang nak tambah tenaga dalam badan sepanjang hari.
2)      Lelaki yang bekerja berat dan sehingga lewat malam.
3)      Mereka yang kurang keinginan seksual.
4)   Mengalami masalah ejakulasi awal
5)   Mudah rasa letih, sakit badan, pinggang dan sendi terutama semasa bangun tidur

CARA PENGAMBILAN:
1)      Bancuh 1 paket dengan 120ml air panas.
2)      Ambil 1 atau 2 paket sehari.

Siapa yg nak beli blh dapatkan di Outlet Sendayu Tinggi atau di website www.sendayutinggi.com ya. Blh whtsapp 0193042133 / 0197917133 kalau ada apa2 pertanyaan :)



JANGAN TERLAMBAT! NANTI MENYESAL MACAM ABANG NI







3 comments:

mahmoud elsayed said...



خدمات شركة ركن الامثل بالمنطقة الشرقيه 0502644550 وتقديم كافة الخدمات المنزلية

شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
شركة المثالية للتنظيف بالدمام
شركة تسليك مجارى بالخبر
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجارى بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تسليك مجارى بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة تنظيف بالدمام

mahmoud elsayed said...


شركة المثالية لمكافحة الحشرات بالدمام
شركة المثالية للتنظيف بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالخبر
شركة تسليك مجاري بالقطيف
شركة تنظيف منازل بالقطيف
شركة مكافحة حشرات بالاحساء

mahmoud elsayed said...



شركة التميز المثالي للخدمات المنزلية وتنظيف المنازل والشقق والفلل بالدمام والخبر والقطيف والجبيل
قسم خاص لتسليك المجاري بالضغط ومكافحة الحشرات وتنظيف للمجالس والسجاد والموكيت وتنظيف الخزانات
نقدم افضل الخدمات المنزلية بالمنطق الشرقية 0551844053

شركة تسليك مجاري بالدمام
شركة تنظيف منازل بالدمام
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة تنظيف منازل بالجبيل
شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالجبيل
شركة تسليك مجاري بالخبر
شركة تنظيف منازل بالخبر
شركة تركيب وصيانة الكهرباء بالدمام والخبر
شركة المثالية للتنظيف بالجبيل

Post a Comment