Thursday, April 9, 2015

PAYUDARA KENDUR PUNCA SUAMI KOMPLEN & MINTA CERAI

TOPIK : PAYUDARA PUNCA MINTA CERAI ??


Eh, ni bukan omong2an tau. Betul2 terjadi.. Ada yg mengadu dgn saya suaminya minta cerai sebab payudaranya dah tak tegang. Macam nenek2 katanya. Hilang selera bila tengok payudara isterinya. Melampau sangat statement kan. Rasa nak lempang pakai selipar je lelaki tu. Tapi isterinya sayang sangat pada si suami jadi sedaya upaya memperbaiki diri. Kes ni selalu sebenarnya berlaku di kalangan wanita yg bergelar isteri. Ada yg jenis bercerita dan ada yg memendam rasa. Aib lah kalau di cerita kan kat org. Masalahnya, lumrah setiap wanita yg menyusukan badan rata2 lepas habis shj tempoh penyusuan payudara akan mengecut dan lembik. Kalau tak di jaga betul, memang blh jadi mcm nenek2 walaupun usia baru 20an. Tambahan lagi yg jenis payudara besar. Bila jatuh melendut mmg tak cantik sangat. Ada yg teruk sampai nak ke pusat. Lagi2 jenis perempuan yang tak jaga sangat penampilan diri ni. End up bila suami tegur terus terasa hati. Tu lah payahnya kalau jadi org pempuan ni byk benda nak di jaga bg menghiburkan hati dan kehendak suami tercinta. Tapi gara2 payudara dijadikan alasan nak cerai mmg menyampah juga sy pd si suaminya. Apapun, sebagai seorang wanita lebih2 lagi seorang isteri kita kena lah pandai jaga diri sendiri. Jgn sampai ia dijadikan alasan utk si suami komplen. Sebab kalau tak berjaga mmg lagi parah. Adatlah payudara mengendur lepas berkahwin. Tapi kalau kena cara dan suplemen insyallah boleh kekal 80% ketegangan zaman kita anak dara tau :)
Add caption



Payudara adalah aset berharga seorang wanita. Tak kiralah saiz besar atau kecil. Yang penting tegang & padat. Tetapi kalau tidak di jaga akan mengalami kekenduran atau juga boleh jadi penyakit. Jadi, sebab tulah ramai wanita yang sanggup berhabis wang ringgit semata-mata nak bentuk payudara yang indah, sihat dan montok. Bahkan, ada di antaranya tidak peduli segala risiko yang bakal menanti di kemudian hari. Yang dimaksudkan ialah suntikan atau pembedahan payudara. 

Wanita biasa akan mengalami kekenduran payudara sebelum usia sebelum menopaus dah mengalami kekenduran dan payudara jatuh.

Apa yang menyebabkan payudara mudah kendur dan jatuh lebih-lebih lagi selepas bersalin?? Punca payudara kendur atau ‘sagging breast’, ada banyak faktor, antaranya seperti faktor penuaan atau menopaus. Ia adalah sesuatu yang wajar kerana kelenjar susu mengecil, sehingga ada ruang kosong di dalamnya.

Perubahan tubuh yang drastik, sehingga lemak di dalam payudara berkurangan turut menjadi salah satu punca payudara kendur. Ramai wanita tidak menyedari apa yang terbaik untuk menguatkan lagi keindahan payudara mereka.

Faktor lain punca payudara kendur

1. Setelah Bersalin & Menyusui Bayi
Ukuran payudara semakin berkembang seiring dengan usia kehamilan. Membesarnya payudara membuat massanya bertambah. Akibatnya, tarikan ke bawah (melorot) semakin kuat.

2. Tidak Ada Alat Penyokong
Membiasakan diri tanpa memakai bra atau baju dalam akan menyebabkan payudara menjadi kendur. Apatah lagi, jika payudara anda tergolong dalam saiz yang besar. Selain itu, sama juga seperti para ibu yang menyusui bayinya, massa payudara mempengaruhi tarikan graviti. Semakin besar massa, semakin besar juga daya tarikan gravitinya.

3. Pakai Bra Yang Tak Tepat
Setiap inci tubuh, harus dijaga dengan baik, lebih-lebih lagi payudara. Penggunaan bra yang tidak tepat dengan saiz payudara, terlalu kecil sehingga membuatkan payudara tersepit  juga bukan sahaja menyebabkan payudara tidak sihat. Malahan turut menjadi punca payudara kendur dan lembik.

4. Kekurangan Zat
Walaupun pengambilan makanan berzat  lebih berguna untuk menegangkan kulit, tetapi penyakit seperti ‘tuberkulosis’ atau kanser boleh mengakibatkan payudara menjadi kendur, kecil dan lembik boleh muncul akibat kekurangan zat.  Pengambilan sayuran seperti kubis, kacang soya, tempe, susu soya dan bawang putih sangat bagus untuk mencegah kanser payudara. Begitu juga dengan suplemen yang membantu bentuk payudara kekal anjal dan padat. Walaupun bersaiz sederhana tetapi yang paling utama ia tidak hilang kekenyalan dan kekal tegang / terletak.

Produk nak bagi PAYUDARA Mantap 


Kapsul Herba Anjalkan Payudara Dari Dalam

Syncro Energy RM40
Syncro Energy & Apa Kelebihannya?
  • Mudah diambil kerana dalam bentuk kapsul. Tak perlu bancuh
  • Menegangkan payudara yg kendur, kecil atau kecut slps berhenti menyusu bdn.
  • Menggalakkan pembesaran payudara, punggung & bentuk bdn lebih feminin.
  • Tambahkan air susu bagi ibu yg menyusukan anak.
  • Menaikkan berat bdn bagi yg terlalu kurus ( Kurang sesuai bg yg nak kurus. Kena ambil kapsul ST Beauty dan Beauty Drink )
  • Menambahkan tenaga dan baik utk awet muda kerana ia booster hormon estrogen.
  • Meningkatkan keinginan seksual secara semulajadi.
  • Mengekalkan kecantikan kulit agar lebih halus kerana ia bertindak meningkatkan hormon wanita


Suplemen Herba Minuman - Beauty Drink RM37
BEAUTY DRINK & KELEBIHANNYA :

  • Lengkap utk penjagaan dalaman wanita + kulit kerana di dalamnya mengandungi herba Spirlina, Axtaxanthil, Lobata, Pueraria Mirifica, Manjakani. Daun Lemuni, Serapat, Prune, Kolagen, Vit C, E dan tinggi antioksidan untuk anti penuaan
  • Menghaluskan kulit dan memberi kesan kulit berseri.
  • Memberikan kesan tenaga, mengelakkan kepenatan dan memberi kesan kulit tegang dan muda.
  • Mencantik membentuk punggung dan payudara.
  • Meningkatkan hormon estrogen wanita.
  • Melancarkan haid tersumbat dan melambatkan menopaus.
  • Merapatkan otot rahim wanita dan atasi masalah kewanitaan.
  • Jenis bancuh dengan bersama air kosong / sejuk
    .
Suplemen utk wanita berkahwin 

Kebaikan ST Beauty RM37 (30 kapsul)
  • Merangsang hormon seks wanita yg berusia 30an ke atas atau mati putik 
  • Atasi lebihan cairan pd vagina semasa bersama.
  • Menganjalkan dan memantapkan payudara bagi wanita menyusukan anak.
  • Menaikkan seri wajah, menghaluskan kulit dan melambatkan penuaan.
  • Sembuhkan luka dlman slps bersalin & mengecutkan slps bersalin
  • Membentuk payudara & punggung lebih tegang dan "curvy"

Bagi yg mengambil suplemen utk dalaman wanita rata2 beri feedback badan tak jatuh, kembang, mengelambir atau lembik terutama area punggung & payudara walaupun tidak bersenam dan selepas berhenti menyusukan badan. Setiap apa yg kita ambil pasti ada hasilnya. Memang ubatan dari farmasi seperti Vit C, Minyak Ikan, Prime Rose Oil dan sebagainya dikatakan baik utk kesihatan dalam. Tetapi formulasi herba ST dengan kombinasi 22 herba terpilih ( formulasi Pn Rozita ) sudah berjaya dibuktikan oleh ramai wanita. 

Bagi yg segan & nak dapatkan khidmat runding dari saya terus blh whatsapp 013 3922133. Kalau nak beli online blh ke sendayutinggi.com ataupun whatsapp terus order di 019 7917133 / 019 3042133

2 comments:

anna said...

salam..
Kak Yatie kalau Syncro Energy org yg blm kahwin blh mkn ke atau mkn d'folia dh ok? :)

AZENI AHMAD said...

Boleh juga buat senaman untuk naikkan otot-otot sekitar payudara kan.
Boleh tegang sekali.
Hehehe.

Post a Comment