Monday, August 24, 2015

PUNCA KENAPA JERAWAT TAK PERNAH SEMBUH


Benci dengan jerawat!


Masalah jerawat kadangkala disebabkan perubahan hormon, permakanan, pengeluaran sebum berlebihan, persekitaran dan sensitif pada perubahan cuaca. Walau dah beribu duit habis pada produk penjagaan wajah mengapa kulit masih berjerawat. Kalau jerawat tak dikawal pasti akan jadi lebih teruk lagi.  Ia berlaku apabila terdapat sekatan pada liang roma kulit.Ia boleh meliputi bahagian muka, leher dada dan belakang badan. Pada sesetengah orang jerawat mungkin terjadi sehingga ke peringkat bernanah.Ada sesetengah orang cakap jerawat ini menyusahkan dan memalukan bila sudah merebak ke serata muka. Ada yang sanggup tidak mahu keluar rumah bila muka berjerawat. Betul tak? Tapi jerawat ini tak boleh dibiarkan sebabkan kesannya sangat teruk.Tapi tahukah anda posisi jerawat boleh memberi petunjuk ataupun isyarat tentang kesihatan kita walaupun bukanlah secara menyeluruh? Ini mungkin penyelesaian kepada masalah jerawat.Jom kita baca...

Kulit berjerawat


jerawat bernanah


KENAPA MASALAH JERAWAT TIDAK PERNAH SEMBUH?
  
1. ALAHAN KEPADA MAKANAN
  • Terlalu banyak makan makanan yang bergoreng,pedas,kopi,coklat dan makanan laut yang boleh memburukkan keadaan kulit yang berjerawat.
  • Kuantiti air yang tidak mencukupi tidak dapat membuatkan badan untuk mengalirkan toxin. Oleh yang demikian,toksin dalam badan akan kekal lama dan menyebabkan jerawat bertambah teruk.
  • Dinasihati supaya makan lebih banyak buah-buahan segar,sayuran dan minum air yang mencukupi supaya mempercepatkan aliran toxin dari badan.
2.TIDUR
  • Pembaikan sel-sel sistem badan tidak berfungsi dengan baik jika kurangnya tidur. Harus tidur sekurang-kurangnya 8jam sehari. Jam 12mlm-3pagi merupakan masa sistem badan tengah menjalankan tugas.

3. SEMBELIT
  • Sembelit membuatkan toxin kekal lebih lama di dalam badan menyebabkan peredaran darah tidak  lancar. Toxin yang berlebihan akan tersekat dan akan dikeluarkan naik pergi melalui kulit wajah. Timbulnya jerawat dan lambat untuk sembuh selagi masalah sembelit ini tidak diselesaikan.
4.  PEMILIHAN PRODUK YANG SALAH.
  • Pemilihan produk yang kuat bahan didalamnya membuatkan masalah jerawat akan jadi lebih teruk. Selain itu sering bertukar memakai produk juga menjadi punca jerawat tidak dapat dirawat dengan baik.
5BAKTERIA.
  • Menyentuh dan memicit jerawat mengundang masalah lebih besar. Jerawat akan bertambah lebih banyak seperti berjangkit. Ini kerana kemasukan bakteria telah berlaku. Dan parut hitam juga akan terjadi jika sering menyentuh jerawat dengan jari.
6HORMON TIDAK SEIMBANG.
  • Masalah hormon yang tidak seimbang menyebabkan punca jerawat tumbuh dengan lebih banyak dan lambat untuk sembuh. Ini kerana Kelenjar sebaceous mengeluarkan banyak sebum sehingga liang roma tersumbat . Dan terus dikeluarkan sehingga jerawat bertambah banyak dan menjadi bengkak dan merebak.
7.PENJAGAAN MUKA YANG TIDAK BERTERUSAN.
  • Tidak berdisplin untuk megikuti basic jagaan muka iaitu memakai cleanser,toner,moisturiser,anti-blemish dan sunblock.
8.TERDEDAH DENGAN PERSEKITARAN
  • Terdedah dengan udara yang kotor dan cahaya matahari tanpa perlindungan seperti asap kereta
 9.HATI TOKSIN
  • Hati yang bertoksin penyebab jerawat tidak pernah sembuh. Perlu ambil ubat daaman untuk membersihkan hati. Jerawat berpunca juga dari dalam badan kita.
  • Darah yang kotor adalah salah satu puncanya. Sebab itulah ramai yang kini sedar betapa pentingnya mendermakan darah dan berbekam.

Macamana Nak Atasi Jerawat ?

1) Bersihkan Wajah Cuci Kulit Wajah 
Lakukan pencucian dan pembersihan wajah paling kurang dua kali sehari melalui urutan ringan di seluruh wajah, menggunakan pencuci khas bertekstur lembut. Gunakan Acne Bar Soap

2) Jangan Memicit Jerawat Dengan Kuku
Jgn picit jerawat dengan kuku. Ia boleh memburukkan keadaan kulit dan berisiko meninggalkan parut kekal dan sukar untuk hilang. Gunakan alat khas iaitu Besi Extraction Jerawat yg banyak dijual di farmasi. Pastikan anda menyapu Acne Toner selepas proses pembersihan jerawta agar ia tidak dijangkiti kuman hingga menyebabkan jerawat membiak ke tempat lain

3) Amalkan Pemakanan Sesuai
Individu mengalami masalah ini terutama jenis serius perlu mengurangkan pemakanan berminyak, telalu manis dan pedas. Bagi yg alah pada makanan laut pastikan anda mengelakkan diri dari mengambilnya kerana ia akan menyebabkan jerawta bertambah teruk

4)  Minum Air Kosong
Amalkan meminum air kosong dalam kuantiti yang banyak setiap hari, sekurang-kurangnya tiga liter, bertujuan memastikan keadaan dalaman badan sentiasa bersih dan kurang toksik.

5) Suplemen Dalaman Yang Sesuai - Resdung
Jika anda menghidap resdung, selain dari ubatan doktor ada perubahan herba yang sememangnya berkesan merawta resdung dari akarnya. Berbeza dgn ubat doktor yg hanya bersifat menahan alergi & bersifat sementara, Nosygone akan mengeluarkan semua kuman & hama dari bdn punca resdung. Bagi yg jerawat resdung biasanya akan mengeluarkan jerawat nanah & bau utk beberapa minggu. Selepas dalaman & darah bersih, jerawat teruk & alahan resdung akan hilang. Utk detail mengenai resdung click video Rawatan Resdung


6) Suplemen Dalaman Yang Sesuai - Sensitif / Hormon
Bagi yg tiada resdung tetapi jerawat selalu on off bagus mengamalkan Acne Tablet. Ia meredakan jerawat akibat stress, kurang tidur atau berpunca dari perubahan hormon disebabkan kehamilan ( ya produk ini blh diambil masa hamil & menyusu badan ). Sebelum kahwin pun bagus amalkan sebab ia akan kawal jerawat disebabkan masa nak kahwin hormon akan jadi imbalanca tambahan kurang tidur dgn segala persiapan. Click link video Persiapan 30 Hari Bakal Pengantin




Terperinci - Produk Skincare & Suplemen Anti Jerawat !


Produk Baru! Acne Bar Soap & Whitening Bar Soap

ACNE Bar Soap ( Sabun Jerawat ) RM19.10/RM21.20
  • Sabun wajah dengan diperkaya dengan formula epilobium angustifolium, Aloe Barbadensis Extract, Hydrolyzed Collagen dan yang berkesan  membasmi bakteria punca jerawat di wajah selain menjadikan wajah bersih dan bebas daripada masalah kulit.
  • Ia bertindak membersihkan kotoran yang menyumbat pori, mengeringkan jerawat yang naik selain mengecutkan jerawat dengan berksan dan mengawal minyak di muka di bahagian ZOn T. 
  •  Gunakan Acne Balm dan Scar toner bersama untuk kesan terbaik.



Acne Tablet & Acne Powder

Acne Powder (Suplemen Telan Terus)  RM35(RM37)
1. Suplemen telan terus yg merawat jerawat, ekzema & psoriasis dari dlm
2. Ekstrak Vitamin C, Burdock, Lactoferin & Mangga yg kaya antioksidan utk anti penuaan
3. Membantu mengurangkan pengeluaran sebum minyak pada wajah
4. Mengembalikan kecantikan & kehalusan kulit


Acne Tablet (Suplemen Kunyah )  RM35(RM37)
1. Mengandungi kandungan bahan anti oksida yg tinggi untuk mengekalkan kelembapan kulit & anti bakteria
2. Mengurangkan bengkak, radang dan kemerahan pada kulit
3. Membantu meneutralkan radikal bebas yg menyebabkan kerosakan pd kulit.
4. Kaya dgn ekstrak kolagen, anggur, manggis, teh hijau, buah zaitun, aloe vera, strawberi & dandelion


CONTEST : click Menang RM150 produk ST dengan selfie bersama ACNE TABLET utk join.Tarikh tutup pada 31hb Ogos ni ya.. Good luck !!!

Whatsapp 0193042133 / 0194720133 utk beli secara Online atau dari website http://www.sendayutinggi.com/


6 comments:

Aisyah Ghazi said...

HHello admin, great tips. I dh pki acne bar soap tu utk seminggu, kurang sikit muka. plus muka pun kurang berminyak. thx ya for sharing. Anyway, free2 jemput dtg ke blog i utk info2 kekal fit dan slim.

>>>Info Fit & Slim Semula Jadi! <<<

Unknown said...

Dijual cepat, ruko lokasi sangat strategis area Malang Kota. Harga nego. Bagus untuk investasi, digunakan untuk bisnis, ataupun dikontrakkan. Silakan Hubungi 083834375641. Buruan sebelum keduluan pembeli lain...

Unknown said...

good info...www.lermarazali.com

Unknown said...

good info...www.lermarazali.com

Hai saya Adibah! said...

Setuju dengan yatie..jerawat ni banyak punca. Kalau nak tackle jerawatbiar dari puncanya. Baru berhasil insyaAllah :)

rona said...

camna nk order

Post a Comment