Friday, June 27, 2014

Cara Lilit Wide Shawl Supaya Muka Tak Nampak Bulat


Salam,
Hari Ahad adalah hari pertama kita menyambut Ramadhan. Hari pertama biasanya adalah hari yang paling mencabar. Anak saya yang sulung pun payah nak gagahkan diri puasa separh hari. Balik rumah dan meraung-raung menangis kelaparan.. hihi.. Tak lupa suami saya juga .. Antara yang paling lembik pada hari pertama puasa nanti.
 
haa.. ni la pengarang jantung hati saya :)

 
Seperti baisa tahun-tahun sebelumnya waktu Ramadhan ni adalah time terbaik untuk shopping sebabnya time Raya nanti biar glamer balik kampong tunjuk kat sedara mara.. sebab tu juga lah Sendayu Tinggi mesti buat Promo time macam ni. Start dari 3-7hb Julai ni dah mula promo besar-besaran satu Msia. Siapa beli RM150 je mesti dpt FREE Urban Scarf mcm ni.. kalau dulu ST selalu bagi Tupperware dan balang raya. Tapi kali ni ST nak buat kelainan sikit.. kot2 sesiapa yg ada cadangan blh la bg komen sikit nak hadiah apa pulak tahun depan. Jgn minta Ferrari udah la..
 Yang ni style lain pula.. lebih ringkas & mudah ;)


jangan lupa tgk date ni.. lambat je melepasss !!

 
Sebenarnya kali ni saya nak share cara pakai wide shawl. Ramai tak nak pakai shawl sebab alasannya muka nampak bulat sgt. melepek tudung tu di dahi. Kalau muka jenis sharp ala2 Angelina Jolie boleh la. Kalau muka tak berapa nak Jolie mcm mana.. So, saya just try dengan idea ringkas ni.. Pakai dulu anak tudung yg ada awning keras kat depan. Saya beli ni di The Store Sg Buloh jer.. harga cuma RM7.. Lepas tu belakangnya saya gunting sikit spy tak ketat dan selesa bila dipakai.  Diingatkan yer.. saya ni bukanlah pandai sangat membelit selendang pun.. So, sesiapa yang nak tgk full tutorial blh la tgk kat link ni.
 https://www.youtube.com/watch?v=VKzF0IhmQJc&list=UUHqziE5WAYcZ9Nphs95jKzw

Adik saya kata suara sy dalam ni lawak sgt mcm suara tersepit.. Sebab sy ni live bkn sopan & lembut mcm tu. Hahaha.. habesss… nak buat mcm mana. Ni pun dah habis cover ayu.. bhahah...
 
 
 Selamat menonton & menyambut Ramadhan semua !!
 

0 comments:

Post a Comment