Thursday, January 1, 2015

KESALAHAN MENGENAKAN EYESHADOW HIJAU

TOPIK : MACAM MANA NAK MENGGAYAKAN EYESHADOW COLOR HIJAU

Ramai tak suka color eyeshadow warna hijau. Saya personally suka color ni. Antara warna favourite saya kuning. oren, biru elektrik dan merah darah. Bila kita combine 2 color totally akan nampak sangat rare color2 ni. Utk wedding mgkn kurang sesuai terutama event siang. Jadi color2 fancy ni saya suka gayakan utk special event kalau ada makeup class, dinner dll

Mistake yg selalu sy tgk bila kita pakai color aneh ni kita tak blend dgn color transition seperti coklat gelap, muda atau hitam utk menampakkan gradiant. Bila kita tak blend proper juga blh menyebabkan hijau ni nampak buruk dan aneh di mata kita. Lepas tu matchkan pulak dengan blusher merah menyala. Adoi... haha

Tips terakhir bila nka menggayakan eyeshadow hijau ialah jgn la dondonkan dengan baju ijau, tudung ijau bertoning, kasut pun ijau. Org  ingat kita badut sesat nanti okey. Kali ni saya buat pictorial saje.. Warna hijau yg saya pilih juga tak berapa terang. Kalau uols nak try color hijau terang pun cun jugak. Sebab saya dah selalu guna hijau terang so kali ni nak try hijau bronze pulak  ;)

Kalau tambah dgn color brown dengan apa sahaja color automatik color yg pelik akan nampak cantik. Kedua, paling penting kena well blended baru nampak mekap mata elegan. Kalau tak mekap akan nampak 'cheap'

So kali ni saya buat pictorial dengan color eyeshadow hijau dari palet Sendayu Tinggi. Tapi sy tak ambil warna hijau terang tetapi Green bronze. Saya ada bagi list juga utk full face makeup. Stepnya adalah seperti pict di bawah




Ini look full face. Kali ni saya gunakan Doll Skin Foundation

Close up. Seperti biasa sy mmg suka color lens color aneh2 ni. Uols padankan la dengan lens yg warna natural mcm coklat atau grey pun cantik gak. Saya ada attach video last utk uols tgk secara live colornya. Tapi dlm blog video jd kurang kualiti. Lagipun rakan pakai phone pepaham je la rupanya mcm mana kan. Serba kekurangan..




Yg ada tanda 'bintang' tu ialah color yg saya pakai utk look ni. Sorry ye sbb color hitam tu sepatutnya ada star tp dah terlupa pulak.. *



Produk yang saya pakai utk look ni ialah :
  1. Makeup Base RM29
  2. Doll Skin Foundation kod Too Pretty RM38
  3. Doll Matte Powder RM35
  4. Baked Face Powder RM40
  5. Eye Primer RM25
  6. Gel Liner kod Espresso Brown RM29.90
  7. Rose Blush kod Bronzer & Young Pink RM33
  8. Hijabi Doll Pencil Liner kod Black RM28
  9. Eyes & Cheek Palette kod Beyond Extravaganza & Vibrant Charming RM65
Bibir pula saya sapukan dgn Pencil Smudge Liner warna hitam pada frame bibir dan buat mcm contouring sikit bhgn dalam bibir tu sy nampak bibir saya penuh dan tebal. Then sy spaukan Lip Art kod Russian Red. Selain tu uols blh try warna2 nude juga utk dipadankan dengan eyeshadow warna mcm ni. Selamat mencuba !
Ada yg ingat bila pakai Lip Art ni colornya sgt terang. Ya mmg terang pun kalau sapu tebal. Kalau nak soft look sapukan sgt tipis dan ratakan dengan jari sikit.

yg ni pun saya pakai lip art kod Cheryy Blossom. Sapukan di tengah bibir dan rata kan dnegan jari. bingkai bibir jgn bagi pekat sangat. Biar mcm nampak x nampak gituh.

utk tengok detail produk ST blh click Sendayu Tinggi. Selain tu blh dapatkan produk ST di Watsons terpilih dan outlet ST seluruh Msia.. Semoga post ni membantu uols yg nak melaram dengan color hijau. Jumpa lg utk next post :)



( sorry kualiti video masuk blog akan drop 50% dan jadi blur / faded )

0 comments:

Post a Comment